۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۲۴

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان خبر داد؛

جلوگیری از اپیدمی زنگ زرد گندم در گلستان با سمپاشی و کانون کوبی

 جلوگیری از اپیدمی زنگ زرد گندم در گلستان با سمپاشی و کانون کوبی

گرگان- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان گفت: سمپاشی و کانون کوبی مزارع از راه های جلوگیری از اپیدمی زنگ زرد گندم در گلستان است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید صمد ضیایی صبح چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از تهدیدات جدی در زمینه کشاورزی و مخصوصاً مزارع تکثیری بذر گندم خصوصاً در مناطق آبی، بیماری زنگ زرد یا زنگ نواری گندم است

وی افزود: با توجه به افزایش رطوبت هوا و بارندگی‌های ممتد، گزارش شده که پیمانکاران برای جلوگیری از از اپیدمی شدن این بیماری نسبت به سمپاشی و کانون کوبی مزارع خود از مرحله پنجه زنی تا پایان ساقه دهی اقدام کنند.

وی تصریح کرد: برابر پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی استان، پیامدهای ناشی از تنش‌های غیر زیستی دور از انتظار نمی‌باشد لذا با افزایش دما و رطوبت مناسب بیمارهای قارچی نیز در هفته‌های آینده توسعه بیشتری خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: بیش از ۸۰ درصد عملکرد، حاصل از نقش سه برگی بوته‌ها، خصوصاً سه برگ منتهی به خوشه است، بنابراین حفظ آنها در پایداری عملکرد حیاتی است.

ضیایی تاکید کرد: برای تولید بهتر باید مبارزه شیمیایی علیه بیماری‌های قارچی زنگ و فوزاریوز خوشه از مرحله ساقه دهی و شروع گلدهی برای حفظ این سه برگ اقدام نمایند.

کد خبر 6047665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha